Психологія має в своєму арсеналі велику кількість практичних порад, які ви можете використовувати для підвищення ефективності ділового спілкування з людьми. Практичні поради психологів для тих, хто працює з людьми, допоможуть вам дізнатися більше про співрозмовника, швидко завоювати довіру людини, підвищити ефективність перемовин і важливих зустрічей, зменшити емоційну напругу співрозмовника і дізнатися, що насправді думає про вас ваш клієнт, колега чи діловий партнер. Практична психологія відкриває цікаві техніки і секрети ділового спілкування для всіх, хто бажає підвищити свою особисту ділову ефективність.
Як швидко завоювати довіру співрозмовника: техніка віддзеркалення зробить ділове спілкування успішним
Цей секрет ділового спілкування прийшов з нейро-лінгвістичного програмування (НЛП). Практична психологія стверджує, що повторення жестів співрозмовника, його пози або міміки може допомогти вам завоювати його довіру, тому що на підсвідомому рівні ваш співрозмовник буде відчувати, що ви такий же як він, тобто ідентичний. Цей термін має назву в психології “віддзеркалення”. Віддзеркалення завжди допоможе вам знайти спільну мову навіть з негативно налаштованою людиною.
Коли провести важливу зустріч: призначайте важливі зустрічі на початок або кінець дня
Практикуючі психологи з’ясували, що люди найкраще запам’ятовують те, що відбувається на початку і в кінці дня. Все інше запам’ятовується розмитим. Ось чому психологи рекомендують призначати важливі зустрічі на ці періоди часу. Якщо, наприклад, у вас співбесіда, постарайтеся бути першим або останнім кандидатом. А якщо, наприклад, важливі перемовини, призначайте їх час на ранок чи кінець дня.
Цей секрет ділового спілкування допоможе зменшити емоційну напругу співрозмовника: повісьте за своїм робочим місцем дзеркало
Якщо на роботі вам доводиться розмовляти з багатьма людьми, повісьте за спину трохи збоку невелике дзеркало. Ви будете здивовані, але багато людей будуть більш ввічливими і готовими піти вам назустріч. Це відбувається тому, що ніхто не любить бачити себе злим або роздратованим.
Як здобути важливу інформацію від співрозмовника: за допомогою пильного погляду можна тримати розмову під повним контролем
Якщо вам не подобається відповідь, яку ви отримали від людини, або здається, що людина бреше, недоговорює вам щось важливе чи хоче передчасно закінчити розмову, просто продовжуйте мовчки дивитися на нього. У цій ситуації мовчання може бути настільки нестерпним, що співрозмовник буде готовий сказати вам що завгодно, лише б покласти цьому край і перевага в розмові буде знову на вашому боці.
Як дізнатися відношення до вас співрозмовників: звертайте увагу на положення ніг при розмові з іншими людьми
Положення ніг людей під час розмови чи зустрічі допоможе вам дізнатися їх справжні емоції. Якщо ви підійдете до співрозмовника чи співрозмовників і вони повернуться до вас тільки своїм тілом, але не ногами, це означає, що ви їм не подобаєтеся. До речі, якщо носки взуття під час розмови звернені в інший від співрозмовника бік, це означає, що людина хоче піти якомога швидше.